Sakoma, kad šykštus moka du kartus, bet tie žmonės, kurie pataupydami pirko pigesnį automobilį, pridurtų, kad mokėti reikia ne du, o gal dvidešimt kartų. Sudilę stabdžiai, nušokusi oro srauto matuoklė, vairo traukės antgalio keitimas ir kitos bėdos nuolat pasitinka vairuotoją, turintį ne naują mašiną.
Kas labiau apsimoka?
Galima pasvarstyti, kas labiau apsimoka. Pirkti visiškai naują automobilį ir važinėti su juo galimai neturint problemų ilga laiką, ar imti seną ir prastą mašiną. Iš tiesų, visi variantai yra įmanomi, reikia žiūrėti savo galimybes. Lietuvoje žmonės dažnai pergyvena dėl per mažų atlyginimų, neleidžiančių tinkamai pasirūpinti oriu gyvenimu, tad pirkti naują automobilį pasiryžta retas kuris. Kartais, kai manoma, kad automobilis yra tarsi vizitinė kortelė (pavyzdžiui, jeigu žmogus bando su ta mašina atrodyti tikrai reprezentatyvus, jeigu jam svarbu jo įvaizdis, tai mašina gal ir turi būti tikrai geresnė. Na, ar bent jau ne pati blogiausia). Todėl tikrai smagu, kai galima sutikti žmones, kurie leidžia sau įsigyti gerą automobilį. Visgi dažniau pasitaiko, kad Lietuvoje žmonės perka senas mašinas. Taigi, su senomis mašinomis ir vargo daugiau pasitaiko. Dažnai reikia kažką taisyti. Kai kurie žmonės nori mašinas siųstis iš Vokietijos, kur žmonės gyvena geriau ir prastos, išmetamos mašinos mums dar atrodo kaip visai naujos. Taip labiau tikėtina, kad iš Vokietijos parvežta mašina bus dar visai gera, kai Lietuvoje perkant dėvėtą jai bus reikalinga itin daug remonto.
Dažnos problemos
Kokios tos dažnos problemos, dėl kurių mums vis tenka taisytis mašinas? Vairo traukės antgalis dažnai streikuoja, reikia pakeisti. Jeigu nušoka variklio galva – taisymas būna brangesnis. Tada žmonės labai dažnai svarsto, ar apskritai verta taisyti. Jeigu mašina verta vos poros šimtų eurų, tai kartais neapsimoka keisti variklio galvą. Kita vertus, pakeitus ją, žinai, kad brangiausią dalį jau tarsi pakeitei, todėl keisti visa kita niekada jau nebus taip brangu. Be to, dažnai reikia padirbėti ir su apdaila. Tarkime, aplaidūs vairuotojai visada pasirūpina, jog jų durelės tinkamai atsirakintų ir užsirakintų, o langas veiktų ir visada būtų galima jį atidaryti. Tuo tarpu keleivių langai dažnai neatsidaro, todėl tai rodo, kad vairuotojui svarbiau, jog jis jaustų komfortą, o dėl keleivių nėra taip rūpinamasi. Tačiau, vėlgi, dažnai taip yra, kad vairuotojas perka mašiną darbui, o ne keleivių vežimui.